poniedziałek, 17 czerwca 2013

ciasto na pizzę (z mąką żytnią) + pizza

Składniki:

150g mąki żytniej
150g mąki pszennej
opakowanie drożdży instant
2 łyżki oliwy
pół szklanki ciepłej wody


Zgodnie z opisem na opakowaniu drożdży - nie trzeba robić rozczynu, dlatego po prostu wymieszałam wszystko razem i zagniotłam ciasto. Wyszło dobre, rozwałkowałam je potem na cienko - tak, jak lubię, ale powiem Wam szczerze że za bardzo nie wyrosło. Fakt też, że ciężko już u mnie z ciepłym miejscem, następnym razem może jednak spróbuję z tym rozczynem.


Do ciasta też dodałam zioła prowansalskie. Pierwszy raz dodałam je bezpośrednio do ciasta, wyszło bardzo smacznie!

A skoro ciasto gotowe, to czas na pizzę!


Zrobiłam dwie, oto nr 1:

składniki:
pesto
2 mozarelle
pomidory
bazylia
ser żółty
odrobina papryki
kilka różyczek brokuła

Najpierw na ciasto nałożyłam sporą ilość pesto (uwielbiam!)




Następnie dodałam całą wypisaną resztę. Wyszło przepysznie :)

nr 2 (z kiełbaską):

nr 2 był już mięsny, składniki:
plasterki kiełbasy
ketchup
pieczarki marynowane
ser żółty
odrobina pomidorów
i.. mrożony szczypiorek!

Akurat nie miałam w domu cebuli, a miałam mrożony szczypiorek :) Gdybym dodała taki świeży, mógłby się spalić, z mrożonym wyszło super. Ciasto posmarowałam ketchupem i nałożyłam resztę.


Tutaj dwie pizze w piekarniku:


Tu wegetariańska:


A tu ta z kiełbaską:



Pozdrawiam i smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz