niedziela, 14 kwietnia 2013

test jogurtów naturalnych

Chciałam dzisiaj pokazać skład niektórych jogurtów naturalnych.
Zacznę od biedronkowego jogurtu Tola.


Cena 1,29zł. Jest bardzo gęsty. A teraz spójrzmy na skład:


Dla porównania inny tani jogurt:


Podobieństwa?

Jeden i drugi zawiera mleko w proszku.
Co ciekawe, droższe jogurty jak Danone (tu też danone activia), Zott i Bakoma też mają mleko w proszku.
Po co? Po to żeby zagęścić konsystencję.
Nie jestem pierwszą osobą która o tym pisze, bardzo mi się spodobał tekst z tego bloga: http://supermarket.blox.pl/2012/02/Test-jogurtow-Dlaczego-dodajecie-do-nich-mleko-w.html
"Dlaczego mi przeszkadza mleko w proszku?
Otóż nie przeszkadza. Ale jak bym chciał jeść mleko w proszku w jogurcie to bym sobie kupił całe pudło i dosypywał łychą stołową."

Na podlinkowanym blogu są przykłady jogurtów bez mleka w proszku. Moim ulubionym jest jednak:


Jogurt naturalny sokólski z Mlekpolu

W markecie kosztuje 1,35zł, jest gęsty i mi bardzo smakuje.
No i nie ma mleka w proszku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz