niedziela, 21 kwietnia 2013

muffinki fasolowo-orzechowe PYSZNE!

Dzisiaj przepis na wspaniałe muffinki fasolowo-orzechowe, bez jajek, bez cukru, a przepyszne!


Składniki:
400g namoczonej fasoli jasiek
ok. 3 łyżki mąki żytniej razowej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
6 łyżek oleju orzechowego (po zrobieniu stwierdzam że to jednak za dużo)
140 g masła orzechowego
3 łyżki miodu
100 ml mleka
50 g gorzkiej czekolady


Fasolę blenderujemy. Dodajemy wszystkie składniki i mieszamy (czekolada oczywiście ma być pokruszona na małe kawałeczki; mąkę żytnią dodałam na końcu, żeby trochę zagęścić konsystencję).

Pieczemy w 180st. ok. 40 min. Ja pod koniec pieczenia wyłączyłam piekarnik, ale zostawiłam muffinki jeszcze na jakiś czas w środku. Pamiętajmy że muffinki z fasolą pieką się dłużej niż zwykłe mączne, tak żeby ciasto zrobiło się zbite, a nie ciapowate ;-)

Wyszły przepyszne (zjadłam od razu 3, nie mogłam się oprzeć ;), ale jednak tłuste. Masło orzechowe które miałam było tłuste, więc w połączeniu z olejem orzechowym jednak było sporo tego tłuszczu. Może ktoś spróbuje zrobić bez oleju?

Masło orzechowe z Rossmanna za 6,99zł w promocji, 91% orzechów, dużo białka, ale jednak sporo tłuszczu. Mimo to polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz